زیرسازی کردن موکت چگونه است؟

زیرسازی کردن موکت چگونه است؟

امروز می‌خواهیم بررسی کنیم که عملیات زیر سازی موکت چیست و چرا باید انجام شود؟ قبل از اقدام به نصب موکت نیاز به انجام چه کارهایی است؟ آیا سطحی که قرار است موکت شود باید دارای ویژگی خاصی باشد؟ آیا همه‌ی سطوح قابلیت موکت شدن را دارند؟ اگر زیر سازی به خوبی انجام نشود چه پیامد‌هایی به دنبال دارد؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ به سوالات خود در این رابطه را پیدا کنید.

اقدامات قبل از نصب موکت

قبل از اقدام به نصب موکت، لازم است تا سطح محل مورد نظر را هموار و مساعد کنیم. انجام این کار لازمه‌ی یک نصب استاندارد، اصولی و ایمن است. زیر سازی محل مورد نظر، باعث می‌شود تا نصب موکت راحت‌تر انجام شده و علاوه برآن زیبایی بصری و جلوه‌ی موکت آسیب نبیند.

زیر سازی موکت به چه فرآیندی اطلاق می شود‌؟

هنگامی که می‌خواهید سطحی را موکت کنید اگر به مواردی مثل شکستگی‌، آسیب دیدن، پستی و بلندی و ناهمواری آن سطح برخورد کردید؛ لازم است که از زیر سازی استفاده شود. این زیر سازی از طریق چسب چوب، ملات سیمان، ترکیب سیمان،  پودر سنگ و بتن و مواردی از این قبیل انجام می‌شود؛ تا سطح غیر مسطح و نا همسان در نهایت مساعد، متوازن و یکدست شود و عملیات نصب موکت به راحتی صورت گیرد.

اگر بدون زیر سازی برای نصب موکت اقدام کنیم چه اتفاقاتی می‌افتد؟

وجود فرورفتگی و یا برعکس برآمدگی در سطح زمینی که قرار است موکت شود، می‌تواند حادثه آفرین باشد. ممکن است زمانی که شما با عجله روی زمین گام بر می‌دارید، تعادل خود را از دست داده و به زمین بخورید. اگر این ناهماهنگی در سطحی مثل راه پله باشد، درصد بروز حادثه بیشتر شده و احتمال سقوط وجود دارد. بنابراین زیر سازی مناسب به جلوگیری از بروز حوادث و ایمن شدن محیط منجر خواهد شد.

 

 

زیر سازی چه کمکی به نصب موکت می‌کند؟

موکت کردن یک زمین مسطح در مقایسه با یک زمین ناهموار و پر فراز و نشیب، به مراتب اسان و راحت‌تر است؛ علاوه بر این موکت شما بر روی یک سطح هموار، جلوه‌ای زیباتر و ظاهری شکیل‌تر خواهد داشت. نصب موکت بر روی سطوح نا‌هماهنگ بسیار زمان بر بوده و از زیبایی، ایمنی و استاندارد ان می‌کاهد.

انجام زیر‌سازی‌ چه تاثیری در برش دادن موکت دارد؟

هرچه که فرم سطح زمین شما مربعی‌تر باشد و از ناهمواری و نا‌همخوانی کمتری برخوردار باشد، برش دادن موکت به مراتب آسان‌تر خواهد بود و در مقابل اگر سطح مورد نظر شما در اشکال و اندازه‌های مختلف باشد، برش دادن موکت بسیار زمان بر و وقت‌گیر خواهد بود و علاوه بر آن مهارت بالایی را می‌طلبد.

برش دادن موکت یک کار تخصصی است و با کمترین میزان خطا ممکن است که برش موکت بسیار بزرگ یا بسیار کوچک شود. بنابراین، دقت نظر در یک سطح صاف و هموار بسیار بیشتر از یک سطح نا‌متقارن و ناهموار امکان‌‌پذیر خواهد بود، از این رو عملیات زیر سازی در برش دادن موکت نقش بسیار مهم و قابل توجهی ایفا می‌کند.

به نصابان اعتماد کنید!

اگر برای انجام این عملیات یعنی عملیات زیر سازی، از توان، تجربه و یا مهارت کافی برخوردار نیستید؛ می‌توانید این کار را به عهده‌ی نصابان موکت بسپارید.

نصابان موکت عملیات زیر سازی را به صورت حرفه‌ای و با مهارت بالا انجام می‌دهند. در رابطه با هزینه‌ی این کار باید گفت که بسته به نوع شکستگی‌ و یا آسیب دیدگی محل مورد نظر، میزان، حجم و نوع مواد مصرفی برای رفع ناهمواری‌ها، هزینه‌ی عملیات زیر سازی متفاوت خواهد بود.

نصابان موکت برای عملیات زیر سازی هزینه‌ی جداگانه دریافت می‌کنند و در قبال آن یک بستر مساعد برای نصب آسان موکت را برای شما فراهم می‌آوردند. توجه داشته باشید که هزینه کردن در قبال زیر سازی  مناسب، یک مسئله‌ی مهم است چرا که عملیات زیر سازی، مستقیما طول عمر، جلوه و کارآیی موکت شما را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث ماندگاری و دوام هرچه بیشتر آن خواهد شد.

دست نگه دارید!

اگر تازه عملیات زیر سازی را انجام داده‌اید و هنوز از خشک بودن آن اطمینان ندارید؛ صبر کنید. پس از انجام دقیق و حرفه‌ای عملیات زیر سازی باید از خشک شدن محتویات مورد استفاده مطمئن شوید.

سیمان، چسب، موزاییک، سرامیک، بتن و یا هر ماده دیگری که برای عملیات زیر سازی به کار گرفته شده است، باید کاملاً خشک شود؛ تا شما بتوانید نصب موکت را انجام دهید. اگر نصب موکت زمانی انجام شود که رطوبت و نم وجود دارد، امکان درست نصب نشدن و یا کنده شدن سریع موکت وجود دارد.

در صورت عدم نصب صحیح، موکت از جای خود جابجا شده و یا جمع می‌شود و در نتیجه شما را برای راحت گام برداشتن به زحمت می‌اندازد. رطوبت و نم باعث این می‌شود که چسب فیکس به خوبی عمل نکند و در نتیجه موکت ثبات خوبی نخواهد داشت. بنابراین صحیح آن است که تا اطمینان حاصل کردن از خشک بودن سطح مورد نظر، برای اقدام به نصب موکت، دست نگه دارید.

 

 

نکته: پس از انجام عملیات زیر سازی، سطح مورد نظر خود را تمیز کنید تا آلودگی و گرد و غبار احتمالی، مانع از نصب صحیح و اصولی موکت نشود. در صورت وجود گرد و خاک ممکن است چسب و یا گیره‌های نگهدارنده‌ی موکت، به خوبی عمل نکند و موکت با جا به جا شدن و عدم ثبات، برای شما مشکل آفرینی کند. بنابراین تمیز بودن سطح زیرین موکت، مسئله‌‌ای مهم است که باید به ان توجه داشته باشید.

با مراجعه به سایت پالاز آنلاین از بروز ترین و پرفروش‌ترین طرح‌های موکت در حال حاضر مطلع شوید؛ این سایت با در اختیار گذاشتن جزئیات کالای مورد نظر شما، مثل قیمت، طرح، رنگ، سایز و ابعاد مختلف آن، شما را در انتخاب و خرید یاری می‌کند. مجموعه حرفه‌ای پالاز موکت، از ابتدای مسیر یعنی انتخاب و شناسایی کالای مورد نظر تا نصب حرفه‌ای در کنار شما خواهد بود  و شما عزیزان می توانید به راحتی از همه خدمات این مجموعه استفاده کنید. با مراجع به سایت پالاز آنلاین خریدی راحت و انتخابی مطمئن را برای خود رقم بزنید.

موکت پرز کوتاه | 5 مزیت موکت پرز کوتاه
palaz پالاز
 موکت، کفپوش گرم و راحتی است که حس دلنشینی به خانه‌ی شما می‌بخشد. اما انتخاب نوع مناسب آن، با توجه به کاربری فضا و سلیقه‌ی شخصی صورت می‌گیرد. در این مقاله، به سراغ موکت پرز کوتاه می‌رویم و 5 مزیت کلیدی آن را بررسی می‌کنیم.1. زیبایی ظاهری و مدرنموکت پرز کوتاه، ظاهری شیک و مدرن دارد. الیاف کوتاه و مرتب آن، فضایی منظم و تمیز را به ارمغان می‌آورد. این نوع موکت در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و به راحتی با دکوراسیون‌های مختلف ست می‌گردد.2. سهولت در نظافت و نگهدارییکی از مزایای برجسته‌ی موکت پرز کوتاه، آسانی در تمیز کردن آن است. به دلیل تراکم بالای الیاف، گرد و غبار به راحتی روی سطح آن قرار نمی‌گیرد. جاروبرقی کشیدن ساده‌ای برای حفظ تمیزی آن کافی است. همچنین در صورت لزوم، امکان شستشوی برخی...
چگونه از شر بوی بد موکت خلاص شویم؟
palaz پالاز
خداحافظی با بوی بد موکت: راهنمای نجات فرش شمابوی بد موکت می‌تواند آسایش خانه را برهم بزند و نفس‌تان را بگیرد. اما نگران نباشید! با چند روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی با این مشکل خداحافظی کنید. در این مقاله، به راهکارهای مؤثر برای رفع بوی بد موکت و خوشبو کردن دائمی آن می‌پردازیم.شناسایی علتپیش از هر اقدامی، باید علت ایجاد بوی بد موکت را شناسایی کنید. رایج‌ترین دلایل عبارتند از: رطوبت و نم: رطوبت ماندگار در کف یا زیر موکت، عامل اصلی بوی نا مطبوع کپک زدگی است. ریختن مواد غذایی و نوشیدنی: باقی‌ماندن لکه‌های غذایی و نوشیدنی روی موکت، به مرور سبب ایجاد بوی بد می‌شود. حیوانات خانگی: ادرار حیوانات خانگی، بوی تند و زننده‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی در الیاف موکت نفوذ می‌کند. موکت نو: گاه...
موکت ضد لک چه ویژگی هایی دارد؟
palaz پالاز
راهنمای خرید و نگهداری موکت ضد لک موکت، عنصری کلیدی برای ایجاد گرما، نرمی و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل است. اما نگرانی از کثیف شدن و لکه شدن همیشگی آن، می تواند قید استفاده از موکت را به کل بزنید. اینجاست که موکت ضد لک به میدان می آید! این نوع موکت با داشتن ویژگی های منحصر به فرد، خیال شما را از بابت کثیفی و لکه های دائمی راحت می کند. در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید و نگهداری موکت ضد لک ارائه می دهیم تا خانه ای زیبا و در عین حال، تمیز داشته باشید. موکت ضد لک چیست و چگونه عمل می کند؟موکت ضد لک از الیاف مصنوعی با کیفیت بالا ساخته شده است که با مواد محافظ پوشانده شده اند. این مواد، ایجاد پیوند محکم بین مایعات و الیاف موکت را دشوار می سازند. در نتیجه، مایعات ریخته شده روی سطح موکت، به...
نظرات