تفاوت کف پوش SPC و لمینیت

تفاوت کف پوشSPC و لمینیت

این روزها خیلی از شما برای کف پوش کردن منزل خود به دنبال کف پوشی با مقاومت بالا و متناسب با فضای داخلی منزل خود هستید. کف پوش ها بسیار متنوع هستند و هرکدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند و بسته به ویژگی های خود در مکان های مناسب نصب می شوند. یکی از انواع کف پوش ها که بسیار این روزها مورد استفاده قرار می گیرد، کفپوش لمینیت می باشد که در رنگ ها و طرح های بسیاری وجود دارد. یکی دیگر از انواع کف پوش، کف پوش اس پی سی است که می توانیم بگوییم جدیدترین نوع کف پوش به حساب می آید. در ادامه توضیحاتی درباره تفاوت کف پوش لمینیت و SPC داده شده است که می توانید در انتخاب کف پوش مناسب برای منزل خود از این مطالب استفاده کنید .

کف پوش اس پی سی

اس پی سی از نوع کف پوش های کلیک دار می باشد و اجزای اصلی تشکیل دهنده آن شامل سنگ آهک (کربنات کلسیم)، پودر PVC (پلی وینیل کلرید) و تثبیت کننده است. این ساختار کاملا عاری از فرمالدهید و هر مدل ماده سمی و خطرناک بوده و دارای تاییدیه اتحادیه اروپا نیز می باشد. اجزای اصلی ساختار اس پی سی سبب می شوند که دوام آن بسیار زیاد شود و همچنین خاصیت ضد آب داشته و در برابر آتش بسیار مقاوم باشد. کف پوش SPC از نظر ظاهری بسیار شبیه لمینیت های چوبی می باشد و به علت قابلیت های آن و تفاوت های بسیار در کیفیت باعث شده است که SPC بسیار مورد توجه قرار بگیرد. بعضی افراد این کف پوش را جایگزین لمینیت چوبی می کنند .

پارکت لمینیت

لمینیت به صورت چند لایه ساخته شده و بسیار مقاوم است. 4 لایه تشکیل دهنده لمینیت با ترتیب خاصی روی هم قرار گرفته و با گذاشته شدن در دمای 240 درجه سانتی گراد همراه با فشار زیاد، این 4 لایه به هم چسبیده و کف پوش لمینیت را به وجود می آورند. چهار لایه کف پوش لمینیت شامل لایه محافظ، لایه طرحدار، هسته اصلی لمینیت و لایه زیرین می باشند. لایه سطحی لمینیت همان لایه محافظ است که از لایه طرح دار در برابر لکه، آسیب، نفوذ رطوبت و آب محافظت می کند. لمینیت جز کف پوش هایی به حساب می آید که مزایای بسیاری داشته و مورد پسند بسیاری از افراد قرار می گیرد . تا اینجا کف پوش های لمینیت و اس پی سی را معرفی کردیم و درباره ساختار آن ها توضیحاتی داده شد. ساختار این کف پوش ها مطمئنا در ویژگی ها و قابلیت های آنان تاثیر گذار است. اما این دو کف پوش چه مزایا و معایبی دارند که تفاوت هایی را میان آن ها ایجاد کرده است؟
از کف پوش SPC شروع می کنیم. همانطور که اشاره شد این کف پوش از پودر سنگ ساخته شده است به همین علت مقاومت آن را در برابر ضربه یا افتادن اجسام سنگین بالا می برد. مقاومت آن از لب پر شدن این کف پوش جلوگیری کرده و زیبایی آن را حفظ می کند .جالب است بدانید که این مقاومت بسیار بالا در ضخامت 2/5 میلی متری که بسیار نازک نیز می باشد، وجود دارد در حالیکه این مقاومت در لمینیت با ضخامت حداقل 8 میلی متر ایجاد شده است. شاید یکی از دلایلی که باعث می شود به تازگی اس پی سی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد مقاومت بالای آن با این ضخامت کم می باشد زیرا هر چه این ضخامت کمتر باشد، هنگام نصب ارتفاع کمتری از فضا گرفته شده و فضای زیر دری کمتری نیاز است . یکی دیگر از مزایای SPC ضد آب بودن آن است. درست است که لمینیت در برابر آب نسبت به پارکت ها بسیار مقاوم تر است اما باز هم اگر مدت طولانی آب روی آن باقی بماند به آن صدمه می زند در حالیکه اس پی سی به این شکل نیست. SPC طوری ساخته شده است که حتی می توان آن را در حمام نیز نصب کرد. اتصال الوارهای SPC از آن جایی که از طریق کلیک انجام می شود اگر کف تراز نبود، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. نصب کف پوش لمینیت هم مانند SPC راحت می باشد و به خاطر شیارهایی که به صورت نر و ماده در اطراف آن قرار داده شده است خیلی راحت مانند پازل در کنار یکدیگر قرار می گیرند بدون آن که به کف ساختمان صدمه ای وارد کند. نحوه نصب این دو کف پوش شبیه به یکدیگر می باشد .

عایق بودن کف پوش SPC و لمینیت در برابر صدا

هنگام نصب کف پوش لمینیت، قبل از قرار دادن الوارهای این کف پوش از فوم سایلنت استفاده می شود. این فوم دارای چگالی خاصی بوده و با قرار گرفتن آن زیر کف پوش باعث عایق شدن آن در برابر صدا می شود. هر چه چگالی فوم سایلنت بیشتر باشد، عایق بودن آن طول عمر بیشتری خواهد داشت. اس پی سی در مقابل لمینیت عایق صدای بهتری می باشد و این یکی دیگر از ویژگی های بارز آن است. علاوه بر این ها در فضاهای بزرگ بدون احتیاج به T mold، به علت ازدیاد طول تقریبا صفر در گرما و سرمای SPC ، به راحتی نصب و اجرا می شود
کف پوش اس پی سی در مقابل انبساط و انقباض نسبت به لمینیت مقاوم تر می باشد به دلیل اینکه مواد سازنده آن مقاومت بالایی دارند. اگر از طرفداران محیط زیست و خواهان حفظ آن هستید می توانم بگویم که SPC می تواند بهترین انتخاب باشد زیرا قابل بازیافت می باشد؛ در مقابل کف پوش لمینیت به دلیل آن که مواد سازنده آن به صورت فشرده ساخته شده است در زمان بسیار طولانی در طبیعت تجزیه می شود. کف پوش اس پی سی پالاز تولید شده در شرکت پالاز در تنوع رنگ زیادی ارائه می گردد و شما می توانید در صورت نیاز آن را از سایت پالاز به صورت آنلاین تهیه نمایید. کف پوش لمینیت نیز به همین شکل در تنوع رنگ و برندهای عالی در سایت پالاز قابل دسترس می باشد و می توانید علاوه بر اینکه رنگ های این کف پوش ها را ببینید، به راحتی خصوصیات آن ها را نیز مشاهده کنید. کلام آخر اینکه همانطور که مشاهده کردید کف پوش SPC در مقابل کف پوش لمینیت از مزایای بیشتری برخوردار می باشد با این حال این بستگی به شما دارد که با توجه به سلیقه شخصی و مطالعه مزایا و معایب هرکدام بهترین را برای خود انتخاب کنید. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.
مشاهده کفپوش SPC